Hiszünk abban, hogy az állami szolgáltatások lehetnek jobbak. A szolgáltatási sztenderdek irányelvei biztosítják, hogy jó minőségű és felhasználóközpontú digitális állami szolgáltatások készüljenek.
Egy szolgáltatás sikeréhez elengedhetetlenül fontos, hogy megfelelő idő és erőforrás álljon rendelkezésre a tervezési folyamat megvalósításához.
1. irányelv részleteiA tervezés előtt meg kell ismerni a felhasználók valós igényeit, a megoldani kívánt problémát, és meg kell vizsgálni, hogyan fog illeszkedni az életükbe az adott szolgáltatás.
2. irányelv részleteiA szolgáltatásnak teljes egészében kezelnie kell a felhasználó problémáját és igényeit. Ha szükséges, más szervezetekkel is együtt kell működni.
3. irányelv részleteiA szolgáltatásnak valamennyi csatornán – például online, telefonos és személyes ügyintézésnél is – ugyanolyan magas minőségű felhasználói élményt kell nyújtania.
4. irányelv részleteiA szolgáltatás legyen egyszerű, intuitív és érthető. Az állami szolgáltatások használata nem lehet stresszes vagy nyomasztó, és el kell kerülni, hogy használat közben összezavarodjanak vagy elakadjanak a felhasználók.
5. irányelv részleteiOlyan szolgáltatást tervezz, amelyet bárki igénybe vehet, beleértve a fogyatékossággal élőket, azokat, akiknek nincs hozzáférésük az internethez vagy nem rendelkeznek kellő készségekkel vagy önbizalommal a technológia használatához.
6. irányelv részleteiFontos, hogy az államigazgatásban is megjelenjenek a piacon ismert kompetenciák. Az emberközpontú, ügyfélcentrikus megközelítés elterjedéséhez design szemlélettel kell dolgozni. Kutatni kell a tényleges felhasználói igényeket, és agilis csapatban kell megvalósítani a fejlesztéseket.
7. irányelv részleteiA szolgáltatás soha nem tekinthető késznek. A tervezés lehető legkorábbi szakaszában be kell vonni a felhasználókat, és a visszajelzéseik és a mérések alapján folyamatosan javítani kell a szolgáltatást.
8. irányelv részleteiFel kell mérni és meg kell tervezni, hogy milyen adatokat gyűjtünk, tárolunk és továbbítunk a szolgáltatás kapcsán. Számításba kell venni, hogy milyen célból, hogyan használjuk és meddig őrizzük meg az adatokat, és a felhasználók hogyan gyakorolhatják a személyes adataikkal kapcsolatos jogaikat.
9. irányelv részleteiOlyan technológiákat és eszközöket kell választani, amelyek a legjobban segítik a szolgáltatások költséghatékony fejlesztését, üzemeltetését és karbantartását.
10. irányelv részleteiAz alkalmazás lehetőleg nyílt forráskódú legyen, és olyan nyílt szabványokra épüljön, amelyeket az államigazgatásban és a piacon is használnak. Az elkészült megoldásokat vagy komponenseket érdemes megosztani a nyilvánossággal is, hogy mások is felhasználhassák őket.
11. irányelv részletei