Irányelvek

Hiszünk abban, hogy az állami szolgáltatások lehetnek jobbak. A szolgáltatási sztenderdek irányelvei biztosítják, hogy jó minőségű és felhasználóközpontú digitális állami szolgáltatások készüljenek.

1. Fordíts elegendő időt és erőforrást a tervezésre

Egy szolgáltatás sikeréhez elengedhetetlenül fontos, hogy megfelelő idő és erőforrás álljon rendelkezésre a tervezési folyamat megvalósításához.

1. irányelv részletei 2. Ismerd meg a felhasználókat, és értsd meg az igényeiket

A tervezés előtt meg kell ismerni a felhasználók valós igényeit, a megoldani kívánt problémát, és meg kell vizsgálni, hogyan fog illeszkedni az életükbe az adott szolgáltatás.

2. irányelv részletei 3. Oldd meg a felhasználó teljes problémáját

A szolgáltatásnak teljes egészében kezelnie kell a felhasználó problémáját és igényeit. Ha szükséges, más szervezetekkel is együtt kell működni.

3. irányelv részletei 4. Biztosíts egységes élményt valamennyi csatornán

A szolgáltatásnak valamennyi csatornán – például online, telefonos és személyes ügyintézésnél is – ugyanolyan magas minőségű felhasználói élményt kell nyújtania.

4. irányelv részletei 5. Tedd könnyen használhatóvá a szolgáltatást

A szolgáltatás legyen egyszerű, intuitív és érthető. Az állami szolgáltatások használata nem lehet stresszes vagy nyomasztó, és el kell kerülni, hogy használat közben összezavarodjanak vagy elakadjanak a felhasználók.

5. irányelv részletei 6. Tervezz mindenki számára hozzáférhető szolgáltatást

Olyan szolgáltatást tervezz, amelyet bárki igénybe vehet, beleértve a fogyatékossággal élőket, azokat, akiknek nincs hozzáférésük az internethez vagy nem rendelkeznek kellő készségekkel vagy önbizalommal a technológia használatához.

6. irányelv részletei 7. Építs olyan csapatot, amelyben rendelkezésre állnak a szükséges kompetenciák

Fontos, hogy az államigazgatásban is megjelenjenek a piacon ismert kompetenciák. Az emberközpontú, ügyfélcentrikus megközelítés elterjedéséhez design szemlélettel kell dolgozni. Kutatni kell a tényleges felhasználói igényeket, és agilis csapatban kell megvalósítani a fejlesztéseket.

7. irányelv részletei 8. Folyamatosan mérd és fejleszd a szolgáltatást

A szolgáltatás soha nem tekinthető késznek. A tervezés lehető legkorábbi szakaszában be kell vonni a felhasználókat, és a visszajelzéseik és a mérések alapján folyamatosan javítani kell a szolgáltatást.

8. irányelv részletei 9. Biztonságos szolgáltatást hozz létre, amely védi a felhasználók adatait

Fel kell mérni és meg kell tervezni, hogy milyen adatokat gyűjtünk, tárolunk és továbbítunk a szolgáltatás kapcsán. Számításba kell venni, hogy milyen célból, hogyan használjuk és meddig őrizzük meg az adatokat, és a felhasználók hogyan gyakorolhatják a személyes adataikkal kapcsolatos jogaikat.

9. irányelv részletei 10. Válaszd a megfelelő technológiát és eszközöket

Olyan technológiákat és eszközöket kell választani, amelyek a legjobban segítik a szolgáltatások költséghatékony fejlesztését, üzemeltetését és karbantartását.

10. irányelv részletei 11. Törekedj a már létező megoldások újrafelhasználására

Az alkalmazás lehetőleg nyílt forráskódú legyen, és olyan nyílt szabványokra épüljön, amelyeket az államigazgatásban és a piacon is használnak. Az elkészült megoldásokat vagy komponenseket érdemes megosztani a nyilvánossággal is, hogy mások is felhasználhassák őket.

11. irányelv részletei