6. Tervezz mindenki számára hozzáférhető szolgáltatást Mit jelent ez az irányelv?

Olyan szolgáltatást tervezz, amelyet bárki igénybe vehet, beleértve a fogyatékossággal élőket, azokat, akiknek nincs hozzáférésük az internethez vagy nem rendelkeznek kellő készségekkel vagy önbizalommal a technológia használatához.

Miért fontos ez az irányelv?

A közszolgáltatásoknak mindenki számára elérhetőnek kell lenniük. A közszféra szervezeteinek minden állampolgár igényeit figyelembe kell venniük, amikor szolgáltatásokat terveznek és nyújtanak.

Az inkluzív, bárki számára hozzáférhető szolgáltatások teremtenek értéket. A közérthetőség és az egyszerű, hétköznapi szóhasználat segít az élethelyzetek minél gyorsabb megoldásában, és támogatja a megértési nehézségekkel küzdő állampolgárokat.

Mit jelent ez a gyakorlatban?
  • A tervezett szolgáltatásnak meg kell felelnie a hozzáférhetőségi irányelveknek, az online és offline szolgáltatások esetében is.
  • Kerülni kell csoportok kizárását a kiszolgálni szándékozott közönségből.
  • Kutatásokat kell végezni olyan résztvevőkkel, akik a szolgáltatás célcsoportját jelentik, beleértve a sajátos hozzáférési igényű embereket is.
  • Meg kell bizonyosodni arról, hogy senki nincs kizárva a szolgáltatás használatából csak azért, mert nem rendelkezik megfelelő digitális készségekkel vagy internet-hozzáféréssel. A felhasználók ezen körét – igény esetén edukációval és támogatással – fokozatosan kell bevonni a digitális megoldások felhasználóinak körébe.
Kérdések, amelyeket feltétlenül meg kell tudnod válaszolni
  • A tervezett szolgáltatás felhasználói igényeinek megismerése során a fogyatékossággal élő vagy egyéb nehézséggel küzdő állampolgárok igényei is figyelembe lettek véve?
  • A felhasználók bevonása során a nem megfelelő digitális készséggel rendelkező felhasználói csoportok is be lettek vonva a tervezésbe?
  • Az online szolgáltatás tervezése mellett az offline szolgáltatás hatékony kialakítása is szerepel a célok között?

Ha szeretnél többet tudni az irányelv alkalmazásáról, olvasd el az útmutatót.

Tovább az útmutatóhoz

  • Előző irányelv

  • Következő irányelv