8. Folyamatosan mérd és fejleszd a szolgáltatást Mit jelent ez az irányelv?

A szolgáltatások soha nem tekinthetők befejezettnek. Az agilis módszerek használata azt jelenti, hogy a lehető legkorábbi szakaszban bevonsz valódi embereket a szolgáltatás használatába, és a szolgáltatást a visszajelzéseik alapján folyamatosan javítod. A szolgáltatás teljes élettartama alatt végezz méréseket és javítsd a szolgáltatást.

Miért fontos ez az irányelv?

A folyamatos fejlesztés azt jelenti, hogy a szolgáltatás teljes élettartama alatt reagálni tudunk a felhasználói igények, a technológia vagy a kormányzati politika változásaira. Így ahelyett, hogy le kellene cserélni, a szolgáltatás képes lesz kiszolgálni az igényeket, ameddig ki nem vezetjük.

Mit jelent ez a gyakorlatban?
  • A projekt minden szakaszában mérni kell, hogy a szolgáltatás mennyire működik optimálisan a felhasználók számára.
  • Ez magában foglalja annak mérését, hogy maga a rendszer hogyan teljesít, és azt is, hogyan használják a felhasználók valós időben.
  • A fejlesztés vezetőinek nagy hangsúlyt kell fektetniük ezen mutatók tanulmányozására annak érdekében, hogy azonosítsák a problémákat, és meghatározzák, mely hibajavításokat és fejlesztéseket kell előnyben részesíteni.
  • A mérőeszközök mellett egy visszajelzési rendszert is ki kell alakítani, hogy a felhasználók közvetlenül is jelenthessék a problémáikat.
  • Prototípusokkal már a tervezési szakaszban visszajelzést lehet kérni a célcsoporttól, és le lehet vonni a következtetéseket a feltételezések helyességével kapcsolatban.
  • A mérés módszereit a már működő szolgáltatásoknál is alkalmazni kell.
Kérdések, amelyeket feltétlenül meg kell tudnod válaszolni
  • Melyek a szolgáltatás legfontosabb mutatói?
  • Hogyan teljesítenek ezek a mutatók a szolgáltatás élettartama során?
  • Milyen rendszerfigyelő eszközök vannak kiépítve?
  • Mekkora volumenű a 10 legnépszerűbb szolgáltatás tranzakciószáma?
  • Mennyi a megkezdett és a befejezett tranzakciók százalékos aránya?
  • Hogyan mérjük az ügyfelek elégedettségét?
  • Milyen eszközök állnak rendelkezésre a felhasználói viselkedés mérésére?
  • Mekkora a visszatérő felhasználók aránya?

Ha szeretnél többet tudni az irányelv alkalmazásáról, olvasd el az útmutatót.

Tovább az útmutatóhoz

  • Előző irányelv

  • Következő irányelv