Ahhoz, hogy jó felhasználói élményt nyújtó szolgáltatások születhessenek, kompetenciák széles körének bevonására van szükség, már a kezdetektől. Fontos a piacon ismert kompetenciák és szerepkörök megjelenése az államigazgatásban. Az emberközpontú, ügyfélcentrikus megközelítés elterjedéséhez design szemlélettel kell dolgozni. Kutatni kell a tényleges felhasználói igényeket, és agilis csapatban kell megvalósítani a fejlesztéseket.
A design szemlélet az emberközpontú, ügyfélcentrikus megközelítést jelenti, amely a tényleges felhasználói igények feltárására és agilis csapatmunkára épül a fejlesztések során. Ez elősegíti a jó felhasználói élményt nyújtó szolgáltatások létrejöttét, és hozzájárul az államigazgatás modernizációjához, a piacon ismert kompetenciák és szerepkörök bevonásával.
A csapatoknak szolgáltatás- és felhasználóközpontúan kell dolgozniuk. Ez magában foglalja tapasztalt szolgáltatástervezők, termékmenedzserek, fejlesztők és designerek bevonását. Ha a szervezet nem rendelkezik a megfelelő kompetenciával, külső segítséget kell igénybe vennie. Fontos, hogy ilyenkor olyan szakértőket vonjon be, akiknek nagy tapasztalatuk van digitális szolgáltatások kiépítésében. A csapat összetétele és tapasztalati követelményei a projekt hatókörétől és pénzügyi lehetőségeitől függően változhatnak.
- A csapat tagjai rendelkeznek digitális szolgáltatások fejlesztésével kapcsolatos tapasztalattal?
- A csapat tagjai készítettek már állampolgároknak szánt webes vagy mobilalkalmazásokat?
- Rendelkezik a csapat a megfelelő szolgáltatástervezői, IT biztonsági, üzleti elemzői és DevOps tapasztalattal?
- Jogi és igazgatási kompetencia rendelkezésre áll a csapatban?
- A tervezéshez szükséges design kompetenciák is jelen vannak a csapatban?
Ha szeretnél többet tudni az irányelv alkalmazásáról, olvasd el az útmutatót.
Tovább az útmutatóhoz