2. Ismerd meg a felhasználókat, és értsd meg az igényeiket Mit jelent ez az irányelv?

Azzal kezdd a szolgáltatás tervezését, hogy megismered a szolgáltatást igénybe vevő felhasználók igényeit. Értsd meg a megoldani próbált problémát, és vizsgáld meg, hogy az adott szolgáltatás hogyan fog illeszkedni a felhasználók életébe.

A felhasználókat a tervezési folyamat lehető legkorábbi szakaszában be kell vonni, megismerve az igényeiket, illetve azt, hogy ténylegesen mit akarnak elérni. A szakmai és műszaki tervezés során a legfontosabb szempont a felhasználók igényeinek lehető legmagasabb szintű kielégítése. A szolgáltatás kialakítása során folyamatosan tesztelned kell valós felhasználókkal, hogy megértsd, ami számukra fontos.

Miért fontos ez az irányelv?

A megoldani kívánt probléma mély megértése, a felhasználói szempont beemelése a legjobb esélyt nyújtja a felhasználói igények egyszerű és költséghatékony megoldására.

Ha a felhasználókra és a megoldani kívánt problémára - és nem egy konkrét megoldásra - összpontosítasz, akkor gyakran addig ismeretlen dolgokat tudhatsz meg tényleges szükségletekről.

Előfordulhat, hogy a tényleges probléma nem az, amelyet eredetileg megoldani terveztél. A feltételezések korai megerősítése nagy mértékben csökkenti annak az esélyét, hogy rossz szolgáltatást építs.

Mit jelent ez a gyakorlatban?
  • A szolgáltatást tervező csapatnak a lehető legtöbbet meg kell tudnia azokról a problémákról, amelyekkel az állampolgárok az adott helyzetben szembesülnek.
  • Felhasználói kutatások segítségével megérthetjük, mire van ténylegesen szükségük az ügyfeleknek. A felhasználói interjúk például segítenek megérteni az emberek igényeit, fájdalompontjait és kihívásait.
  • Prototípusokkal megerősíthetjük vagy cáfolhatjuk a hipotéziseket.
  • Ha rendelkezésre állnak, webanalitika és egyéb kvantitatív adatokat is felhasználhatunk a probléma mélyebb megértése érdekében.
Kérdések, amelyeket feltétlenül meg kell tudnod válaszolni
  • Kik az elsődleges felhasználók?
  • Milyen felhasználói igényeket fog kielégíteni ez a szolgáltatás?
  • Miért van szüksége a felhasználóknak erre a szolgáltatásra?
  • Kiknek lesz a legnehezebb használni ezt a szolgáltatást?
  • Milyen kutatási módszereket kell alkalmazni?
  • Mik a legfontosabb megállapítások?
  • Hogyan dokumentáljuk a megállapításokat?
  • Hol férhetnek hozzá a dokumentációhoz a jövőbeli csapattagok?
  • Tesztelve voltak a hipotézisek valódi vagy potenciális felhasználók bevonásával?

Ha szeretnél többet tudni az irányelv alkalmazásáról, olvasd el az útmutatót.

Tovább az útmutatóhoz

  • Előző irányelv

  • Következő irányelv