Azzal kezdd a szolgáltatás tervezését, hogy megismered a szolgáltatást igénybe vevő felhasználók igényeit. Értsd meg a megoldani próbált problémát, és vizsgáld meg, hogy az adott szolgáltatás hogyan fog illeszkedni a felhasználók életébe.
A felhasználókat a tervezési folyamat lehető legkorábbi szakaszában be kell vonni, megismerve az igényeiket, illetve azt, hogy ténylegesen mit akarnak elérni. A szakmai és műszaki tervezés során a legfontosabb szempont a felhasználók igényeinek lehető legmagasabb szintű kielégítése. A szolgáltatás kialakítása során folyamatosan tesztelned kell valós felhasználókkal, hogy megértsd, ami számukra fontos.
A megoldani kívánt probléma mély megértése, a felhasználói szempont beemelése a legjobb esélyt nyújtja a felhasználói igények egyszerű és költséghatékony megoldására.
Ha a felhasználókra és a megoldani kívánt problémára - és nem egy konkrét megoldásra - összpontosítasz, akkor gyakran addig ismeretlen dolgokat tudhatsz meg tényleges szükségletekről.
Előfordulhat, hogy a tényleges probléma nem az, amelyet eredetileg megoldani terveztél. A feltételezések korai megerősítése nagy mértékben csökkenti annak az esélyét, hogy rossz szolgáltatást építs.
- A szolgáltatást tervező csapatnak a lehető legtöbbet meg kell tudnia azokról a problémákról, amelyekkel az állampolgárok az adott helyzetben szembesülnek.
- Felhasználói kutatások segítségével megérthetjük, mire van ténylegesen szükségük az ügyfeleknek. A felhasználói interjúk például segítenek megérteni az emberek igényeit, fájdalompontjait és kihívásait.
- Prototípusokkal megerősíthetjük vagy cáfolhatjuk a hipotéziseket.
- Ha rendelkezésre állnak, webanalitika és egyéb kvantitatív adatokat is felhasználhatunk a probléma mélyebb megértése érdekében.
- Kik az elsődleges felhasználók?
- Milyen felhasználói igényeket fog kielégíteni ez a szolgáltatás?
- Miért van szüksége a felhasználóknak erre a szolgáltatásra?
- Kiknek lesz a legnehezebb használni ezt a szolgáltatást?
- Milyen kutatási módszereket kell alkalmazni?
- Mik a legfontosabb megállapítások?
- Hogyan dokumentáljuk a megállapításokat?
- Hol férhetnek hozzá a dokumentációhoz a jövőbeli csapattagok?
- Tesztelve voltak a hipotézisek valódi vagy potenciális felhasználók bevonásával?
Ha szeretnél többet tudni az irányelv alkalmazásáról, olvasd el az útmutatót.
Tovább az útmutatóhoz